ТОП 5 напитки, които се превърнаха в тенденции през 2022-а

Снимка: Pixabay

През 2022-а има интересни тенденции при алкохолните напитки. Изследвания показват, че пиенето на алкохол сред младите е намаляло, тъй като много от тях се придържат към здравословен начин на живот и хранене. Заради това някои компании, производители на алкохол, обърнаха внимание на това, както и на навиците на хората. 

В държави от Северна Америка, Европа и Азия функционалните и здравословни напитки се увеличават, както и безалкохолните и нискоалкохолните. Те се оказват и „по-безопасен“ вариант в свят, в който все още съществува вирус като COVID-19. В световен мащаб можем да видим много нови продукти, както иновации в „опаковането“ на някои алкохолни бутилки.

Чай с „балончета“

Манията по чая с „балони“ се превръща в глобална. Въпреки че този чай съществува още от 80-те години на миналия век, то популярността му достига нови висоти. В Съединените щати, Германия, Китай, Бразилия... индустрията на този чай се разраства. Освежаващата тайванска напитка на основата на чай,  със своите „мехурчета“ от плодове желе или тапиока (нишестен продукт, получен от корените на маниока) е предпочитана от хора, които се грижат за своето здраве, като прецизно подбират, какво консумират и се стараят да приемат напитки или храна с ниско съдържание на захар и органично соево мляко.

Вино и шампанско със „звезден“ блясък

Препоръките за напитки от знаменитости не са нещо ново. Отдавна много популярни хора стават „лица“ на една или друга марка напитки. Не малко звезди, сред които Джордж Клуни, Дженифър Анистън, както и безброй спортни звезди препоръчваха енергийни напитки. Очакванията сега са все повече компании, производители на вино и шампанско, да си партнират с големи имена, за да се възползват от техните бляскави образи и по този начин да разширят портфолиото си.

След Джон Леджънд, Кайли Миноуг и Брад Пит, сега Камерън Диас е тази, която се впуска във винения бизнес със своите „чисти“ вина, сред които веган френско розе, бяло вино без добавена захар и „розовото“ вино. Диас държи на производството на чисто вино, което е с естествени качества без нежелани и скрити добавки. Неотдавна актрисата бе споделила, че компанията й си е поставила за цел да привлече повече жени, като ги приобщи към каузата на чисто, хубаво вино. 

„Опаковано“ вино 

„Опакованото“ вино не е в бутилка, а е „опаковано“ в кутия. То е лесно и удобно за пренасяне.  Освен това виното в кутии е по-лесно за съхранение. То се оказва по-хигиеничен вариант, особено за ресторанти, тъй като всяка 3-литрова кутия генерира около половината от емисиите на въглероден диоксид в сравнение с тази на една стъклена бутилка. Освен това виното в кутия е по-евтино за транспортиране, складиране и по-щадящо околната среда. Нещо, което дори премиум винарните не могат да пренебрегнат. Някои от любителите на виното изказват мнение, че виното в кутии е с по-лошо качество. Експерти от винената индустрия обаче твърдят, че това може би не е точно така или този факт бързо ще се промени с времето, тъй като се прогнозират продажбите на виното в кутия да продължат да растат в световен мащаб през 2022 г.

Консервирани коктейли 

Има и такива вериги, които не са си губили време, а са мислили за това да предложат идеално решение от разнообразие от вкусни, готови за пиене коктейли в кутии, които по нищо не отстъпват на тези, направени от барман пред нас. Именно този тип коктейли се очертава да бъдат най-предпочитаната тенденция в производството на алкохолни напитки. Някои от големите „плюсове“ на този вид коктейли са висококачествените съставки и автентичните вкусове. Много от тях са нискокалорични, като има опция и за такива със захар и премиум спиртни напитки. Тук удобството при пренасяне на този вид коктейли не е никак за пренебрегване. Тази нова тенденция на пакетиране и продажба на продукти започва бавно, но сигурно своя възход на пазара.

Безалкохолни бири и газирани напитки

С нарастването на интереса към напитките с ниско съдържание на алкохол през последните няколко години, все повече хора търсят нещо средно между функционалност и наслада, между високо качество и удобство. Заради това ниско алкохолните и безалкохолни напитки буквално „наводняват“ пазара. Предпочитани за мнозина станаха  безалкохолните бири, както и такъв вид коктейли. Този вид напитки дават избор на тези, които предпочитат леки питиета и не са страстни любители на високите градуси алкохол. Това е една добра възможност, която предлага пазарът - да има нещо за всеки вкус и тип пияч.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Лайфстайл